6. listopada 2021. – U suradnji Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO), Nacionalne i sveučilišne knjižnice, Ministarstva kulture i medija RH i dječjih vrtića Grada Zagreba Špansko i Remetinec, 1. listopada 2021. godine u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu održan je stručni skup pod nazivom „Važnost čitanja od najranije dobi“.
Skup je održan u sklopu programa Godine čitanja i okupio je 360 odgojitelja i stručnih suradnika dječjih vrtića s područja Republike Hrvatske koji su skup pratili online putem.
Tijekom cjelodnevne konferencije govorilo se o različitim aspektima i primjerima iz prakse čitanja od najranije dobi za koje brojna istraživanja u svijetu jasno ukazuju na izravnu povezanost s uspjehom u kasnijem školovanju te općenitom uspješnošću pojedinca u naknadnim životnim razdobljima. Osim povoljnog utjecaja čitanja djeci u ranoj dobi na njihov umni razvoj, jednako povoljan utjecaj takvog čitanja u sklopu istih istraživanja utvrđen je i u području njihova socio-emocionalnog razvoja.
U uvodnom dijelu, voditeljica skupa mr. sc. Andreja Silić, viša savjetnica za predškolski odgoj, predstavila je temu „Važnost čitanja od najranije dobi u kontekstu dječjeg vrtića“. Glavna ravnateljica Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, prof. dr. sc. Ivanka Stričević govorila je o znanstvenim polazištima i implikacijama čitanja djeci i s djecom od rane dobi, a Mirela Barbaroša Šikić, prof. iz Agencije za odgoj i obrazovanje o dobrobitima čitanja od najranije dobi u kasnijem razvoju pojedinca. Primjere iz prakse predstavili su odgojitelji i stručni suradnici dječjih vrtića Špansko – rad s roditeljima u području razvoja kulture čitanja od najranije dobi: „Dijete, slikovnica, govor, riječ“ (Lana Gospodnetić, odgajatelj predškolske djece, profesor pedagogije i povijesti te Ana Zorić Komaromi, odgajatelj predškolske dobi) i Remetinec – rad s roditeljima u području razvoja kulture čitanja od najranije dobi: „Čitanje djetetu od najranije dobi“ (Sanja Sajko, odgojitelj mentor, Kristina Bilopavlović, stručni suradnik, pedagog).
Uz namjeru jačanja stručnih kompetencija odgojitelja i stručnih suradnika u dječjim vrtićima za rad s djecom rane i predškolske dobi te njihovim roditeljima u području razvoja jezičnih kompetencija, sudionici skupa pobliže su upoznati i s mjerama te aktivnostima Akcijskog plana Nacionalne strategije poticanja čitanja kao i s programima Godine čitanja koje je predstavila Maja Zrnčić, koordinatorica Nacionalne strategije poticanja čitanja i voditeljica programa Ruksak (pun) kulture.
Pročitaj druge vijesti
![](https://citaj.hr/wp-content/uploads/2025/01/chile-croacia.jpg)
![](https://citaj.hr/wp-content/uploads/2025/01/sons_daughters_cover_uk1.jpg)
16. siječnja 2025.
‘Sinovi, kćeri’ Ivane Bodrožić u konkurenciji za Dublin Literary Award
![](https://citaj.hr/wp-content/uploads/2025/01/1.-Hrvatska-lijepa-knjiga-2025_.jpg)