6. listopada 2021. – U suradnji Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO), Nacionalne i sveučilišne knjižnice, Ministarstva kulture i medija RH i dječjih vrtića Grada Zagreba Špansko i Remetinec, 1. listopada 2021. godine u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu održan je stručni skup pod nazivom „Važnost čitanja od najranije dobi“.
Skup je održan u sklopu programa Godine čitanja i okupio je 360 odgojitelja i stručnih suradnika dječjih vrtića s područja Republike Hrvatske koji su skup pratili online putem.
Tijekom cjelodnevne konferencije govorilo se o različitim aspektima i primjerima iz prakse čitanja od najranije dobi za koje brojna istraživanja u svijetu jasno ukazuju na izravnu povezanost s uspjehom u kasnijem školovanju te općenitom uspješnošću pojedinca u naknadnim životnim razdobljima. Osim povoljnog utjecaja čitanja djeci u ranoj dobi na njihov umni razvoj, jednako povoljan utjecaj takvog čitanja u sklopu istih istraživanja utvrđen je i u području njihova socio-emocionalnog razvoja.
U uvodnom dijelu, voditeljica skupa mr. sc. Andreja Silić, viša savjetnica za predškolski odgoj, predstavila je temu „Važnost čitanja od najranije dobi u kontekstu dječjeg vrtića“. Glavna ravnateljica Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, prof. dr. sc. Ivanka Stričević govorila je o znanstvenim polazištima i implikacijama čitanja djeci i s djecom od rane dobi, a Mirela Barbaroša Šikić, prof. iz Agencije za odgoj i obrazovanje o dobrobitima čitanja od najranije dobi u kasnijem razvoju pojedinca. Primjere iz prakse predstavili su odgojitelji i stručni suradnici dječjih vrtića Špansko – rad s roditeljima u području razvoja kulture čitanja od najranije dobi: „Dijete, slikovnica, govor, riječ“ (Lana Gospodnetić, odgajatelj predškolske djece, profesor pedagogije i povijesti te Ana Zorić Komaromi, odgajatelj predškolske dobi) i Remetinec – rad s roditeljima u području razvoja kulture čitanja od najranije dobi: „Čitanje djetetu od najranije dobi“ (Sanja Sajko, odgojitelj mentor, Kristina Bilopavlović, stručni suradnik, pedagog).
Uz namjeru jačanja stručnih kompetencija odgojitelja i stručnih suradnika u dječjim vrtićima za rad s djecom rane i predškolske dobi te njihovim roditeljima u području razvoja jezičnih kompetencija, sudionici skupa pobliže su upoznati i s mjerama te aktivnostima Akcijskog plana Nacionalne strategije poticanja čitanja kao i s programima Godine čitanja koje je predstavila Maja Zrnčić, koordinatorica Nacionalne strategije poticanja čitanja i voditeljica programa Ruksak (pun) kulture.
Pročitaj druge vijesti


23. svibnja 2022.
Raspisan 7. natječaj za Nagradu Post scriptum za književnost na društvenim mrežama

20. svibnja 2022.
Autori najboljih videonajava otputovali na izlet i posjetili Mali Lošinj i Muzej Apoksiomena