Nacionalno istraživanje čitalačke pismenosti provedeno je u veljači 2023. godine u 85 osnovnih škola iz svih dijelova Hrvatske, u skladu s Nacionalnom strategijom poticanja čitanja za razdoblje od 2017. do 2022. godine.
Sukladno Nacionalnoj strategiji poticanja čitanja za razdoblje od 2017. do 2022. godine bilo je potrebno prikupiti znanstveno-istraživačke podatke na nacionalno-reprezentativnim uzorcima o stanju čitalačke pismenosti i o navikama čitanja osnovnoškolaca u Republici Hrvatskoj. S tim ciljem Ministarstvo znanosti i obrazovanja u suradnji s Ministarstvom kulture i medija zadužilo je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja za dio istraživačkih aktivnosti predviđenih akcijskim planom Nacionalne strategije poticanja čitanja.
Navedeno je u skladu s Akcijskim planom Nacionalne strategije poticanja čitanja za razdoblje od 2017. do 2022. godine, 1. cilj – osigurati znanstvena istraživanja koja će rezultirati spoznajama važnima za poticanje čitanja.
Nacionalno istraživanje čitalačke pismenosti provedeno je u veljači 2023. godine u 85 osnovnih škola iz svih dijelova Hrvatske. Primijenjeno je šest unaprijeđenih ispitnih knjižica za ispitivanje čitalačke pismenosti koje je ispunjavalo oko 2000 učenika prema razini u petome i sedmome razredu.
Završni izvještaj o provedenim aktivnostima i rezultatima Nacionalnoga ispitivanja čitalačke pismenosti dostupan je na mrežnoj stranici Ministarstva znanosti i obrazovanja, na poveznici https://mzo.gov.hr/vijesti/nacionalno-istrazivanje-citalacke-pismenosti-u-osnovnim-skolama/5662
Izvor: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Pročitaj druge vijesti
16. siječnja 2025.
‘Sinovi, kćeri’ Ivane Bodrožić u konkurenciji za Dublin Literary Award